Frågor & Svar

F: När är Bornette öppet?
S: Butiken i Visby är öppen helgfria fredagar och lördagar mellan klocka 11.00 och 15.00. Läs mer här om uppdaterade tider och avvikelser.

F: Jag vill så gärna handla i butiken, men den är stängd när jag är i Visby. Kan jag komma en annan dag?
S: Visst går det att lösa. Mejla eller ring så kommer vi överens om en dag och tid som passar oss båda.

F: Var hittar jag till Bornette?
S: Klicka här och fyll i den adress du befinner dig på, så visa Google Maps vägen.

F: Hur förhåller ni er kring covid-restriktionerna?
S: Med tanke på att vår butik är endast ett par kvadratmeter tar vi emot högst 2-3 personer, helst i samma sällskap, och hoppas ni uppskattar och respekterar det. Vi tänker att det idag faller sig naturligt att inte vilja trängas i trånga utrymmen.

F: Jag har skickat en förfrågan, när får jag svar?
S: Vi svarar på meddelanden så snart som möjligt, samma dag eller nästa arbetsdag. Vid storhelger eller semester kan det ta lite längre tid. Är det brådskande går det bra att ringa dagtid, tfn 0733-307 398.

F: Jag har sett en produkt hos er som inte finns i webbutiken, hur kan jag köpa den?
S: Den kan finnas föremål som inte säljs i vår webbutik, utbudet är begränsad till vår fysiska butik i Visby. Det går bra att kontakta oss om du är intresserad, så försöker vi lösa det i den mån det är möjligt.

F: Kan jag beställa på annat sätt än på hemsidan?
S: Absolut, det går bra. Mejla eller ring till oss och berättad vad du önskar beställa. Det går bra att Swischa eller betala med kort via en betallänk som skickas till dig. Efter att vi mottagit betalningen skickas beställningen.

F: Vad kostar frakten?
S: Beställningar i vår webbutik skickas med PostNord till en fast kostnad, för närvarande 69 kr (2022-02-17). Fraktkostnad för övriga beställningar beräknas utifrån sin vikt & destination

F: Vad händer efter att jag skickat min beställning i webbutiken?
S: Efter att du gjort din beställning skickas en orderbekräftelse till din epost. Kontrollera att det du beställt stämmer. Kontakta oss snarast om något är fel, eller om du inte fått någon bekräftelse, och har ordernummer tillgängligt. 

F: När och hur kan jag avbryta min beställning?
S: När du klickar på köp-knappen så ingår du ett avtal med Bornette. Om du vill ändra eller avbryta en beställning måste du kontakt oss omgående. Så snart leveransprocessen påbörjats är det inte möjligt.

F: När får jag min beställning?
S: Förutsatt att varan finns i lager skickas beställningen inom 2-4 arbetsdagar och bör komma fram till dig 1-2 dagar efter det. Räkna med en extra dag eftersom beställningarna skickas från Gotland, omständigheter som väder och vind på ön kan påverka båt/flyg.

F: Min vara skiljer sig från bilden i webbutiken, hur kommer det sig?
S: Vi vill visa bilder som representerar en produkt på bästa sätt. Ibland kan bilderna vara av ett generellt slag, eftersom produkter som tillverkas för hand kan skilja sig något åt. Det kan också vara tekniken som spökar, som färgen i en bildskärm.  

F: Kan jag ångra mitt köp?
S: Mejla oss om du ångrar ditt köp. Det är 14 dagar ångerrätt på beställningar gjorda i vår webbutik, med vissa undantag.

F: Vad är en "cookie"?
S: Det är en textrad som skickas till din webbläsare och tillbaka. Den innehåller inga personuppgifter och kan inte spåras till en specifik person. Om du inte vill ha funktion kan du avställa det under inställningar i din webbläsare. Du kan fortfarande använda webbplatsen, men kanske att inte alla funktioner fungerar som de ska.